vrijdag 13 mei 2011

Brief van het Genootschap St. Jacob aan het Bisdom Santiago

----- Original Message -----
Sent: Wednesday, May 11, 2011 1:38 PM
Subject: Re: Kopie van brief die u heeft verzonden

Beste mevrouw Sturmer,

Excuses dat ik u nog niet eerder heb bericht, maar ik was u niet vergeten.

Toen ik bij Max in de uitzending was, stond ik op het punt zelf op pelgrimage te gaan (ik heb een blinde begeleid op zijn voettocht van Oporto naar Santiago).
Vandaar dat ik op de vraag wanneer ik de brief zou verzenden een slag om de arm hield. Gelukkig bent u nog niet vertrokken, zodat ik mijn belofte die voor u vertrek te versturen kan inlossen.

Verleden week was ik zelf op het pelgrimsbureau in Santiago. Ik heb hier nog geprobeerd een van de verantwoordelijken te spreken, maar dat is mij niet gelukt.

Afgelopen maandag is de brief de deur uit gegaan (zie bijlage in pdf). Ik weet niet in hoeverre u de Spaanse taal machtig bent, maar er staat dat een elektrische fiets maar een beperkte steun geeft en dat men nog steeds zelf moet trappen. Mensen die in Santiago aankomen vallen dus binnen het criterium van 'op eigen kracht'. En verder dat het alleen maar toe te juichen is dat mensen ondanks gevorderde leeftijd of fysieke handicap de tocht naar Santiago ondernemen.

Uiteraard houd ik u op de hoogte van de reactie van het pelgrimsbureau. Ik zie hieronder uw mobiel nummer. Als u er prijs op stelt kan ik u een sms sturen als het antwoord binnen is.

En verder wil ik u nogmaals mede namens het bestuur van ons genootschap een hele fijne en inspirerende pelgrimstocht toewensen.

met vriendelijke groet

André Brouwer
secretaris Nederlands Genootschap van Sint Jacob

Geen opmerkingen:

Een reactie posten